כתבות נבחרות

יוניק





יוניק – שיווק ממוקד לקוח

עולם השיווק המודרני הוא תחרותי ביותר. העולם הצרכני עבר תהליך סוחף של קומודיטציה – רוב המוצרים ורוב השירותים שאנו צורכים הופכים להיות יותר ויותר דומים אחד לשני. חברות שמנסות להתחרות ביניהן באמצעות הוזלת מחירים צפויות לצבור הפסדים ועשויות להימחק מהשוק.

בעולם המודרני, האתגר של משווקים וחברות שיווק כמו יוניק הוא גדול. המטרה היא בעצם לגרום ללקוח להעדיף את המוצר שלנו על פני שאר המוצרים. למה הכוונה?

אם ביום נתון מתקיימות ברחבי הארץ 20 הפגנות שונות בנושאים שונים, האתגר של חברת שיווק כמו יוניק היא להפוך את ההפגנה של הלקוחות שלה לבולטת ביותר בארץ, בולטת בעוצמה כזו שתעורר הד תקשורתי ותשפיע על מקבלי החלטות. דוגמה טובה לכך היא כמובן מחאת האופנוענים – פרויקט גדול של יוניק. מחאת האופנוענים עלתה לכותרות בזכות זה שהיא שיתקה את המדינה. ועדיין, נעשו לא מעט צעדים חכמים מצד המפגינים, על מנת להצטייר באור חיובי כלפי הציבור הרחב.

בתחום החקיקה והרגולציה, חברות שיווק מהסוג של יוניק מנסות להשפיע על דעת הקהל בציבור. דעת הקהל היא זו שמפעילה בסופו של דבר לחץ כבד על פוליטיקאים ועל מקבלי החלטות בדרגים שונים. לא סתם הרבה גופים יוזמים עצומות מסוגים שונים – זה בהחלט משפיע.

כדי להגיע אל התודעה הציבורית, יש להפעיל כיום מגוון כלים שיווקיים במקביל. לא מספיק לדחוף כתבה לעיתון ולא מספיק אפילו להגיע לאיזכור במהדורת החדשות. צריך להופיע גם באינטרנט ורצוי גם ביוטיוב. שיווק באינטרנט מתפתח כיום במהירות מדהימה. חברות כמו יוניק נאלצות ללמוד את השוק במהירות ולהגיב לצרכי הלקוחות המשתנים. חשבתם פעם איך יוצרים סרטון יוטיוב שיגרום לעשרות אלפים ואולי אפילו למאות אלפים לצפות בו?

אפשרות אחת היא לעשות שיתוף פעולה עם קובי פרץ, אלא שלרוב זה לא רלוונטי. יש להפעיל מחלקת קריאייטיב, מפיקים, אנשי תוכן, אנשי מדיה, גרפיקאים, אנשי קידום אתרים ועוד. הלקוח משלם עבור מוצר אחד שמורכב מאינספור מרכיבים קטנים.

רק אינטגרציה נכונה של הכלים השיווקים הרבים מביאה לתוצאה הרצויה – הד תקשורתי. האתגר האמיתי הוא לדעת בסופו של דבר למנף הד תקשורתי לידי קמפיין שלם.
 
© כל הזכויות שמורות ל Pencil - אין להעתיק מאמרים מהאתר. 2009-2010