כתבות נבחרות

קידום אתרים





איך בוחרים חברה לקידום אתרים?

יש היום בשוק המון חברות המציעות שירותים של קידום אתרים. החברות השונות נבדלות אחת מהשניה בהרבה פרמטרים: גודל החברה, ותק החברה ומידת המיקוד של החברה בקידום או בפתרונות אינטרנט כלליים.

הרבה לקוחות מתלבטים אם לפנות לחברת קידום גדולה או למקדם אתרים עצמאי. לחברה גדולה יש לא מעט יתרונות וחסרונות על פני פרילנסר:

יתרונות – לחברות גדולות יש הרבה עוצמה ברשת (קשור לוותק כמובן) ולכן אין כמעט מושג תחרותי שהן לא יוכלו לקדם לעמוד הראשון בגוגל. לחברות גדולות יש רשת גדולה של אתרים תומכים שמאפשרת לתמוך באתרים גדולים. חברות עם וותק ועם ניסיון מסוגלות להתמודד עם כל הפתעה בדרך ועם כל אתגר שקשור לתחום של קידום אתרים.

חסרונות – הגודל הוא כמובן גם חיסרון. במקום להיות 1 מתוך 10, אתה 1 מתוך 200. מצב זה יכול להביא לכך שיזניחו אותך ולא יספקו לך את השירות המגיע לך באופן עקבי. גם השירות מוגבל בדרך כלל לשעות העבודה הסדירות. זה לא כמו לעבוד עם אדם פרטי שזמין 24 שעות ביממה. יש לציין שקיימות בשוק גם חברות גדולות עם שירות לקוחות מעולה.


למה כדאי לשים לב שבוחרים חברה לקידום אתרים:

תקופת ההתחייבות – חברות קידום אתרים מבקשות בצדק לחתום על חוזה לתקופה של שנה ומעלה. שיווק באינטרנט הוא תהליך שלוקח זמן. יש פעולות שנבצע היום, שיקבלו ביטוי במנועי החיפוש כעבור חודש. יחד עם זאת, לא נעים להישאר כבול לחברה שלא מרוצים מהשירות שלה. לפעמים כבר אחרי חודשיים מבינים שהעבודה לא מספקת. לכן כמו בכל חוזה, כדאי להקפיד על סעיף של נקודת יציאה כעבור חצי שנה. אפשר להתנות את הסעיף הזה בעמידה ביעדים חצי-שנתיים. היתרון של שיווק באינטרנט הוא שמאד קל למדוד אותו.

יעדים – קשה לפקח על פעילות של חברת קידום אתרים. האמת, שזה גם לא כל כך מעניין מה הם עושים כדי לקדם אותנו חזק בגוגל. הדבר שהכי מעניין אותנו הוא תוצאות. בד"כ מכינים מראש רשימת מושגים לקידום. על חברת הקידום להתחייב ליעדים שנתיים או חצי שנתיים. עליכם לבדוק מראש אם היעדים שאתם מנסחים ביחד עם חברת הקידום מספקים אתכם.

שירות לקוחות וזמינות – בד"כ לפני שחותמים על חוזה מול חברת קידום אתרים מתנהל משא ומתן או תהליך של בדיקה. היו רגישים מאד ליחס שאתם מקבלים בזמן הזה. שימו לב תוך כמה זמן חוזרים לכל פניה שלכם, עד כמה מחייכים אליכם ועד כמה רגישים לצרכים שלכם. הרבה פעמים התקשורת ברגע הראשון מרמזת על איכות השירות בהמשך. לגיטימי מצידכם שיהיה אדם בחברה שתוכלו לשוחח איתו מעת לעת, אדם שיעדכן אתכם ושיהיה שם בהקשר לכל שאלה מקצועית.

מחיר – כמו בכל תחום, ישנו טווח מחירים לכל עסקה. חייבים לעשות סקר שוק וחשוב מכך, חשוב לנסות לקבל המלצות מלקוחות קיימים. לא מספיק לקרוא המלצות מפוברקות באתר חברת הקידום, אלא מומלץ לדבר ישירות עם לקוח שאתם סומכים עליו. אפשר גם להסתכל על התוצאות שלו בשטח. התקשרו עם כמה חברות, תחקרו אותן מה הן מספקות והשוו מחירים. צריך לבדוק שלא משלמים מחיר מופקע. יחד עם זאת, ההמלצה הכי טובה היא להתמקד באיכות. לנסות להבין מי ייתן לנו את התוצאות הכי טובות, כי זה ישתלם לנו לטווח הארוך.

ערך מוסף - הרבה פעמים כדאי לנסות ולהבין מראש, אם לחברת הקידום יש ערך מוסף עבורכם. האם הם יעזרו לכם לערוך תכנים חדשים באתר? האם הם יוכלו לייעץ לכם בתחומים נוספים באינטרנט, האם יוכלו לעזור לכם עם שירותים משלימים כמו פרסום בגוגל? פרסום חינם? מדובר בשיקול משמעותי בבחירת חברת קידום אתרים חדשה.

סיכום - לא בוחנים חברות קידום אתרים לפי פרמטר אחד בלבד, אלא לפי מכלול השירותים שמקבלים. בסופו של דבר מדובר בנותני שירות שיכולים להפוך לשותפים שלכם לטווח ארוך - בחרו אותם בקפידה. קידום אתרים הוא תהליך ארוך שדורש התמודדות, עקביות ומקצועיות ללא פשרות.

 
© כל הזכויות שמורות ל Pencil - אין להעתיק מאמרים מהאתר. 2009-2010