כתבות נבחרות

ריהוט משרדי




בחירת רהיטים למשרד - העקרונות

אז נכון, עבודה זה לא הדבר הכי כיף בעולם. כנראה שאת רוב היום נצטרך לבלות בעבודה במשרד, בישיבה על כסא מנהלים סטנדרטי מול המחשב, אלא אם כן התמזל מזלנו ושידרגנו את הריהוט לאחרונה. כיום רוב המעסיקים הבינו את זה ומנסים לרכך את האפקט השלילי של המשרד, מנסים להפוך את האווירה לביתית יותר, חמימה יותר.


ריהוט משרדי באווירה ביתית

גוגל הוליכו את הטרנד הזה והצליחו לשכנע אלפי מתכנתים מוצלחים שאצלם הם יקבלו את תנאי העבודה האופטימאליים. עובדים מקבלים אופניים במתנה, אוכלים אוכל גורמה בעבודה, כל אחד יכול לעצב לו את הפינה שלו ופעם בשבוע אפשר אפילו להביא את הכלב לעבודה. בעקבות גוגל נוצר טרנד עולמי שהעיקרון שלו הוא "ריהוט משרדי ידידותי" – כלומר ריהוט משרדי שמרגיש כמו ריהוט ביתי. האתגר הוא לייצר רהיטים נעימים לעין ועדיין שימושיים ופונקציונאליים.

ריהוט משרדי ידידותי
 

מה כולל התחום של ריהוט למשרד?


אבל על מה אנחנו מדברים בכלל כשאנחנו אומרים ריהוט משרדי? כסא? שולחן שולחן מנהלים? כיום מדובר בתחום הרבה יותר רחב, מוצרים חדשים ורהיטים שמשלבים בתוכם כמה פונקציות ביחד. דלפקים, ארונות מעוגלים, כסא מנהלים, כסאות אורטופדיים ושולחנות מזכוכית צבעונית. לא עוד מוצר של נגריה סטנדרטית אלא מוצר שעובר תחת ידיהם של אורטופדים, מעצבים ויצרנים איכותיים (שבסופו של דבר מעבירים את המפעל לסין הרחוקה). ריהוט משרדי כיום מתעלה לעיתים לדרגה של אומנות, לא פחות.


יצירת אווירה מקצועית במשרד

בנוסף למטרה הפונקציונאלית, רהיטי משרד מיועדים לייצר אווירה מסוימת במשרד, מיתוג איכותי באמצעות ריהוט משרדי יוקרתי הינו למען המשרד כולו. מי שניזון מהאווירה הזו הוא גם העובדים וגם כל גורם זר שמגיע להתארח במשרדי החברה או בחדר הישיבות. ריהוט חדרי ישיבות הוא אתגר גדול וכן ריהוט מוסדי פי כמה וכמה. כמעט תמיד מבקרים נאלצים לחכות מעט במקומות כאלו, וזה בדיוק הזמן שבו הם מתרשמים ממשרדי החברה, עובדיה והאווירה הכללית בחברה. חברה שמשקיעה בנושא של ריהוט משרדי משקיעה בעצם בעצמה. זה משדר עוצמה ומקצועיות כלפי לקוחות.


קו עיצובי אחיד בחברה

לגבי סגנון העיצוב הדעות כבר חלוקות. כנראה שכל חברה מחפשת ריהוט משרדי מודרני שיתאים לאווירה הכללית של החברה ושל המוצרים שלה. חברת משחקים למשל תכניס הרבה צבעים בעיצוב בעוד משרד עורכי דין חייב משרד עם שולחן מנהלים מעץ מלא ואווירה כבדה יותר (אווירה מתונה יותר). מרתק לראות את ההבדלים הגדולים שבין משרד אחד לשני ובין הדגמים השונים של שולחנות שניתן למצוא בשוק. למרות השוני הגדול, במידה ונעשתה עבודה עיצובית נכונה – המקום ירגיש נעים וחדשני.
בסופו של דבר העיסוק בתחום של ריהוט משרדי מצטמצם לדבר פשוט. ריהוט חדרי ישיבות נכון הופך את העבודה לכיף צרוף. גם למנכ"ל וגם לאחרון העובדים. כיף להגיע בבוקר לעבודה וכיף לצאת מהמשרד בערב.


האתגר הבא - קסטומיזציה של רהיטים לפי העדפות עובדים

יכול להיות שהאתגר שעדיין עומד בפני חברות ישראליות הוא הקסטומיזציה של פינות העבודה לפי העדפות העובדים. כלומר הדרגה הגבוהה ביותר של עיצוב מודרני (בחברות בהן זה מתאים, כמו חברות סטארט-אפ) היא עיצוב סביבת עבודה אישית. דמיינו לעצמכם שולחן מחשב הבנוי לפי מידותיכם האישיות והעדפותיכם. גובה אופטימאלי, רוחב שולחן אופטימאלי וכמובן החומר המועדף עליכם...

חשבו על כסאות מזכירה המשרתים מזכירות לאורך שעות ארוכות בכל יום. האם לא ראוי לאפשר למזכירה לבחור את הכסא הנוח לה ביותר? למרות הצורך באחידות כללית כל אחד מסוגל לעצב עבור עצמו סביבת עבודה אופטימאלית. זה לא אומר שכל אחד צריך שולחן שונה וכסא שונה, אלא פתיחות של ההנהלה להבאת חפצים אישיים לעבודה, מיקום ריהוט משרדי לפי העדפות אישיות ושינויים תדירים כל כמה זמן.

כמו שכבר הזכרנו, גוגל הם החלוצים בנושא הזה. מה שבולט במשרדים של גוגל הם חדרי המנוחה המפוארים. יש ביליארד, יש סיינפלד ויש סוני פלייסטישן. כלומר אם כבר נחים – אז נחים כמו שצריך!


>>האם כתבה בנושא כלי עבודה חשמליים תעניין אתכם?


 
© כל הזכויות שמורות ל Pencil - אין להעתיק מאמרים מהאתר. 2009-2010